vrijdag 10 april 2020

Dag 27

Dag 27

Jeroen en Anke. Tot vier weken geleden waren ze bruisende cateraars: H&K Drank- en partyservice. Ze kochten een nieuw huis met veel bedrijfsruimte om de groeiende vraag aan te kunnen. Maar destructiefirma Corona bv zette een dikke streep door feestjes en partijen. Daar zit je dan met je investeringen.
Dagelijks wandelen we langs hun huis. Van de week stond er een bord buiten: “Te koop: soep, stoofvlees, pastasaus, huzarensalade, enz.”
Aha, hier schakelen ze dóór. Niet kniezen, maar de vraag stellen: Okay, wat is er dan wél mogelijk? In hun gezellig ingerichte ‘Twinckeltje’ stond ik tussen kasten met wijn, bier (Zwarte Kaat), borrelhapjes en koelvitrines met aspergesoep, stoofvlees en Italiaanse pastasaus. Ja, dan heb je mijn aandacht.
“De pastasaus heeft vier uur staan garen”, vertelde Jeroen, “volgens grootmoeders recept.”
Een uur later loerde Oudste thuis naar dezelfde saus op het fornuis.
“Spaghetti?!”
Ik knikte, maar vertelde niet dat we ‘vreemd zouden gaan’. Perfect geflipte pannenkoeken én mijn spaghettislierten maken mij de koning van de keuken. Ik was benieuwd of ‘grootmoeders recept’ hier iets zou doen.
“Tjonge! Echt de lekkerste spaghetti ooit!”, tetterden de jongens, “Goed, pap!”
Ik onthulde de herkomst van de delicatesse. Mijn kroon kukelde van het hoofd.
“Kan ik voortaan vier uur saus gaan staan garen,” sipte ik.
Maar niemand zag het probleem.
“Of je gaat terug naar Twinckeltje!”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten