woensdag 1 april 2020

Dag 18

Het online lesgeven gaat wonderwel goed. Op de laptop switch ik inmiddels als een directiesecretaresse met ambitie van powerpointpresentatie naar nakijkvel en van chatpagina terug naar het beginscherm. Aanvankelijk werkte ik vanaf de keukentafel, maar dat gaf toch praktische hobbels. “Mam! Is er nog grillworst?!” Hoe onschuldig ook, de culinaire voorkeuren van de jongens hoeven niet tot 20 huizen in de verre omgeving door te galmen.
Daarom verhuisde ik in goed overleg naar het bureau van Oudste op de zolderkamer. Daar zat ik gisterenmorgen in alle rust een les voor te bereiden, toen Oudste zich in zijn kamer voor de klerenkast meldde. In zijn blote kont welteverstaan, after-shower-naaktlopen is een gewoonte die hier trouw door alle huisgenoten wordt gepraktiseerd. Ik zag mogelijkheden.
“Okay, dan gaan we verder met opdracht 17 op blz. 68,” zei ik nonchalant in mijn laptop.
De zin raakte Oudste als een sloopkogel. Als Epke sprong hij vanuit stand,, met de Cassina-Kolman-techniek (twee vluchtelementen!) op zijn bed. Mooie landing ook. Maar zijn ogen schreeuwden in volle paniek vier woorden.
“WAS IK IN BEELD?!”
Met de timing van een oude cabaretier draaide ik het lege scherm in zijn richting.
“Geintje, mijn jongen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten