zaterdag 4 april 2020

Dag 21

Beste schijt-aan-corona-feestganger,

Ik hoorde van het feestje in Borne. Dat zal een dolle boel geweest zijn in de garage! Veel bier en luide muziek. Wie wil dat nou niet in deze sobere tijden; na al dat oliepeilen even lekker aan de boemel met collega’s en vrienden. Cool, man!
Toch heb ik een vraag.
Stel nou dat een ietsiepietsie van dat venijnige virus is overgesprongen toen je tegen de billen schurkte van die blonde van de administratie, tijdens dat ene nummer van Mister Egoïstic and his Empty Heads? En stel nou dat dat ziekmakertje je in paniek en zwaar happend naar lucht bij een Spoedeisende Hulppost om genade laat smeken, wat zég je dan als artsen en verplegend personeel direct jouw leven proberen te redden, met gevaar voor eigen gezondheid?
Ik weet namelijk dat ze dat doen, ik woon al dertig jaar samen met die onvoorwaardelijke overgave aan patiënten.
Ik ben waarschijnlijk geen goede arts, beste feestganger, ik mis namelijk die overgave. Ik zou aarzelen en in die seconden zou ik de gezondheid van onze jongens overdenken. Het welzijn van mijn ouders. Familie, vrienden. Misschien denk ik wel aan andere besmette mensen die ondanks alle opgevolgde voorschriften óók bij de SEH om hulp moeten smeken.
Ik vrees dat ik na die aarzeling niet direct in zou gaan op jouw smeekbede, ik vrees zelfs dat ik je even in de luwte zou zetten, in een kamertje voor ‘overigen’. Ik zou in maanpak naast je komen staan en wachten tot jij moeizaam en met uiterste krachtsinspanning antwoord probeert te geven op mijn hierboven gestelde vraag.
Misschien veeg ik daarna zelfs het zweet van jouw voorhoofd. Zo ben ik dan weer wel.

Met vriendelijke groet,

Thuiszittend Nederland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten