woensdag 8 april 2020

Dag 25

Vandaag geen column. Dat zit zo. Ook in crisistijd hameren we hier op een goede opleiding.
“Okay, om 10.40 uur moet jij inbellen voor wiskunde, om 11.20 uur Engels. Keurig!”
“En jij? Vandaag drie online-lessen? Huiswerk af?!”
De jongens kennen ook de gulden regel: eerst je best doen voor school. Alle opdrachten af? Dan pas de ‘leuke dingen’. “Já, pap!” Rollen met de ogen. U kent het wel.
Op woensdag krijg ik zélf ook les. Ik volg een aanvullende opleiding Nederlands aan Fontys-Tilburg, in deze tijden dus ook online. Leuke vakken als ‘debatteren’ en ‘wereldliteratuur’; boeiende invalshoeken die in je hoofd nieuwe luikjes opentrekken. Maar gisteren stond op het rooster ‘Geschiedenis van onze taal’. Tja, voor een blinde muur zitten is interessanter.
De juf deed echt haar best, maar ik voelde het aan mijn oogleden. Het zonlicht dat prettig door het raam naar binnen viel, deed de rest.
Ik schrok wakker toen Oudste de deur openzwaaide. In één beweging zat ik recht en veegde het vocht van mijn wang. Te laat.
“Het eten is …… , zat jij te slapen?!”
“Wie, ik? Nee, … tsss, tuurlijk niet.”
Oudste wees naar het lege beeldscherm, dat voltrok het vonnis. Het tribunaal beneden was snoeihard: één dag geen ‘leuke dingen’. Vandaag geen column, dus.
Sorry.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten