dinsdag 24 december 2013

Kerst in Mönchengladbach

"Waarom eet je niet, Luuk? Vind je de hazepeper niet lekker?"
"Grmfff"
"Speciaal recept van Hanelore, de vrouw van de trainer."
"GRMFF!"
"Nou dan niet. Jammer. Van Kerstmis. En alle uren in de keuken, en zo."
"Sorry moppie, ik heb niet zo'n honger. En wil je de trainer erbuiten laten?"
"De trainer? Vanwege die wissel? Doe niet zo gek, joh!"
"Drie seconden. Hij liet me invallen voor drie seconden! Begrijp jij dat nou?"
"Invallen, uitvallen. Wat maakt het uit? Dan ga je toch weg bij Gladbach. Ik hou je niet tegen. Ze hebben hier geeneens koopzondag."
"Waarheen dan?"
"Siem had toch gebeld. Dat Ronald de Boer je wilde hebben."
"Frank."
"Frank wie?"
"Frank de Boer."
"Whatever. Maar Ajax wilde je toch. In de winterstop."
"Ajax scoort weer volop. Bovendien hebben ze Riedewald."
"Riedewald?"
"Ja, Riedewald. Die kan goed invallen. Hij scoorde zondag twee keer."
"Riedewald. Dat klinkt als een schaatser. Goud op de 1500 meter voor Riedewald!"
"Dan ga ik nog liever naar PSV."
"PSV? Iew! Dat is Eindhoven, Luuk! Dan kunnen we net zo goed in Mönchengladbach blijven."
"....."
"Kop op, schatje! Kom, zie je daar die mistletoe? We gaan eronder staan!"
"Laat me nou, moppie."
"Kom op, Luuk! Dan mag je me een zoen geven. Het duurt maar een paar seconden!"
"Een paar seconden?"
"Ja, een paar seconden. Wat is daar mis mee?"
"GRMFFF!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten