zondag 30 maart 2014

Ajax kampioen

De lente brandt in parels op mijn voorhoofd als ik het linkerknipperlicht van de caravan van een nieuw kapje voorzie. Het is werkelijk heerlijk weer. Met een herstelde richtingaanwijzer links is de kampeerwagen klaar voor een nieuw voorseizoen op de camping.
Mooi vooruitzicht. Tot de zomervakantie zullen de weekenden bestaan uit rondhangen op het kampeerveld, vele kopjes koffie, barbecuen onder de luifel, zwemmen of voetballen met de jongens. Twee tuinstoelen een paar meter uit elkaar voor een fel partijtje. De angst op het gezicht van oudste als zijn schot doel mist en met een grote boog de Viva van buurvrouw Tineke uit haar handen slaat.
"Sorry, buurvrouw."
Met de auto voorgekoppeld staan we klaar voor vertrek. Oudste pakt nog even zijn rode zwembroek uit de kast en zijn moeder controleert of de achtertuin afgesloten is. Met jongste wacht ik ongeduldig bij de caravan.
"Kijk nog even of alle achterlichten goed werken," vraag ik jongste terwijl ik achter het stuur kruip.
"Wat moet ik dan zeggen?" vraagt jongste vanaf zijn strategische positie.
"Als alles werkt, roep je ...eh..., AJAX KAMPIOEN!" antwoord ik. In de zijspiegel zie ik de twinkeling in het gezicht van jongste. Dit vindt hij een leuk spelletje. Ik start de motor en test rem- en knipperlichten. Een paar seconden blijft het stil.
"En?" ik steek mijn hoofd benieuwd uit het zijraampje.
"....PSV kampioen!" roept ie overdreven lollig.
Die kan dus thuis blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten