dinsdag 4 maart 2014

O, Louis

"....daarom lijkt het me het beste dat Van Persie en Strootman vanmiddag de persconferentie doen. Wat vind jij?"
"Ik vind het best, Kees. Je weet hoe ik over de media denk."
"O, Louis, daar wilde ik het ook nog over hebben. Het beeld van jou wordt milder."
"Het beeld van De Bondscoach wordt milder?"
"Gisteren zat Hugo Borst bij Derksen en Genee. Vanwege zijn boek."
"Een boek?"
"O, Louis."
"Ja wat, Kees?"
"Nee, zo heet het: O, Louis."
"Wat staat er in, dan?"
"Hij heeft er een genuanceerd beeld in beschreven van jou, als mens. Ook van hemzelf trouwens."
"Nou, daar moet De Bondscoach zich maar eens in verdiepen dan."
"En Gijp vertelde in VI dat hij het vroeger erg goed met jou kon vinden."
"Wie? René?"
"Ja, bij Sparta. Dat jullie uren praatten. Over humor, vriendschap en vrouwen. Over borsten en billen."
"Borsten en billen? Ik ga uit van De Totále Mens."
"Dat weet ik, Louis. Maar misschien is het slim om het met de media nou eens niet over juichen en minmin te hebben."
"Wat bedoel je, Kees?"
"Begin op een perspraatje eens over vrouwen. Word een man tussen de mannen."
"Kees, ben jij nou zo dom of ben ....."
"Rustig, Louis, rustig. Het WK zal er een stuk gezelliger van worden."
"Dat betwijfel ik. Zo communiceert De Bondscoach niet. Dat past niet in het karakter van De Bondscoach. Een journalist die over De Bondscoach gaat schrijven of hij van billen of borsten houd, dat doet niet ter zake. Daar heeft De Bondscoach een ongelofelijke hekel aan."
"Een hekel? Aan bil en borst?"
"Nee, aan Hugo."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten