donderdag 9 oktober 2014

Dreamteam

Bij thuiskomst vond ik niet het avondeten op tafel, maar een berg knutselspullen, waaronder een plakstift, scharen en papiersnippers. Jongste praatte me bij. De nieuwe Goal was die middag binnengekomen met in het midden een uitklapposter waarop elke abonnee zijn ideale Champions League-opstelling kon maken. De fotootjes van 50 topspelers waren erbij geleverd, maar moesten geselecteerd, uitgeknipt en opgeplakt worden.
"Kijk, ik heb Koertwa op doel," zei jongste met pretoogjes, "en achterin Hummels, Filip Laam en Gerret Beel!"
Aandachtig bekeek ik de achterhoede. Bale op rechtsback met veel ruimte voor zich. Goedkeurend knikte ik met mijn hoofd: jongste had meer inzicht dan de trainer van Real Madrid.
"Speelt Xavi op het middenveld? En Zlatan?" Jongste wilde met de schaar in de hand meteen dóórpakken, maar omdat de borden op tafel moesten voor de ovenschotel, werd het knip-en plakwerk terzijde geschoven.
Veel later die avond, de jongens waren al naar bed, vond ik de poster terug op de buffetkast. Jongste had zijn opstelling klaar. Xavi pronkte inderdaad op het middenveld, Robben had de basiself ook gehaald en in de spits, voorspelbaar als het kapsel van Kees Jansma, was Messi geplakt. Nieuwsgierig draaide ik de poster om. Op de andere kant vond ik een elftalfoto van Ajax. Leuk voor op de slaapkamer, moet de redactie van Goal geredeneerd hebben. Jongste dacht daar heel anders over. Op het gezicht van Moisander had ie een ziekenfondsbrilletje getekend. De Finse verdediger zag er nu uit als een student theologie, maar daarmee kwam ie nog goed weg. Nick Viergever droeg een hangsnor en twee tietjes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten