vrijdag 29 augustus 2014

Kantoorbaan

Op zijn FIFA 13 heeft jongste zichzelf benoemd tot technisch directeur van Real Madrid. In tegenstelling tot Martin van Geel en Marcel Brands, koortsachtig op zoek naar een scorende spits, levert de laatste dag van het transferwindow hem weinig stress op. Met zijn benen over de leuning van de bank richt ie loom zijn afstandsbediening op de televisie.
"Wat doe je?" vraag ik.
"Ik koop Messi," zegt ie. Hij onderdrukt nog net geen geeuw.
Op televisie zie ik een gezicht dat inderdaad op dat van Messi lijkt. Dan komt jongste in actie. Hij richt opnieuw zijn afstandsbediening en doet een bod: in beeld verschijnt 27.500.000 euro. Het bedrag verspringt meteen.
"Wat gebeurt er?" zeg ik verbaasd.
"Paris St. Germain wil hem ook," zegt de TD van Real. Het duurt even, maar hij heeft beet op ruim 37 miljoen. 
Messi wordt meteen opgesteld. Jongste start een wedstrijd van Madrid  tegen Valencia. Het samenspel tussen Messi en Cristiano Ronaldo verloopt opvallend goed, ijverig geregisseerd door de duim van jongste. Ineens verspringt het beeld weer op het transferbord. Xabi Alonso staat er nu op.
"Wat gebeurt er nu?" vraag ik. Het spel gaat me nog steeds te snel.
"Xabi Alonso heeft te veel balverlies. Ik verkoop hem."
De middenvelder verkast ter plekke voor 18 miljoen naar Monaco. En passant koopt jongste Neuer voor 7 miljoen van Bayern ("Beter dan Kazieljas"). Met Neuer op doel hervat jongste de wedstrijd. Door een hattrick van Messi wint Real met 3-0.
Dan is het eten klaar.
"En? Hoe was jullie dag?" vraagt zijn moeder als we allen aan tafel zitten.
Terwijl hij het deksel van de pan tilt, zet jongste het geploeter van een technisch directeur in het juiste licht:
"Gewoon. Een paar spelers gekocht. Wat eten we?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten