donderdag 1 mei 2014

The One

"Beste mensen van de pers, graag wil ik iets tegen u zeggen. Ik ben ver gekomen in deze jaargang van de Champions League. Daar wil ik veel mensen voor bedanken. Op de eerste plaats natuurlijk mister Rizolli. Hij is hier gekomen om een goede wedstrijd te leiden. Dat is hem gelukt. Hij heeft het uitstekend gedaan. Niet iedereen ziet in zo'n dive van Diego Costa een penalty. Mister Rizolli wel. Ik wil hem feliciteren met een perfecte wedstrijd.
Ook wil ik mijn spits bedanken, Fernando Torres. Ik geef het je te doen, een wedstrijd spelen tegen je geliefde. Zijn opofferingsgezindheid en zijn wil om vanavond tot het uiterste te gaan zijn onovertroffen. Fernando is great, een inspiratie voor alle kinderen hier vanavond aanwezig in Stamford Bridge en thuis voor de televisie. Als tegenprestatie krijgt Fernando morgen een vrije dag, nee wacht, om ervoor te zorgen dat Torres volledig herstelt en al zijn kwaliteiten weer in dienst kan stellen van Chelsea hoeft hij dit seizoen niet meer terug te komen.
En naast het bestuur van de UEFA, alle vrienden van Porto, Arsène Wenger met zijn lege prijzenkast, mijn vriendin Joan met mijn creditcard, ons hondje Peebles met zijn winderigheid en onze groundsman Bob met zijn penaltystipkraters, wil ik tot slot een dankwoord richten aan mijn zeer gewaarde collega Diego Simeone.
De wijze waarop hij Atlético Madrid heeft geleid naar de finale is indrukwekkend. Ik wil hem feliciteren met de manier waarop hij zijn spelers, de arbitrale leiding, de fans op de tribunes en de mensen van de media weet te beïnvloeden. Zijn performance langs de lijn is fantastisch. Good haircut. Ik noem het zelfs special, hij heeft goed naar me gekeken. Veel succes in Lissabon, Diego. Ik zal naar de finale kijken thuis, tegen die losers van Real. Met sloffen aan mijn voeten en Peebles op schoot zal ik toekijken wie mijn beker mag optillen. See you next year."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten