donderdag 14 februari 2013

Why always me?

Carnaval leek dinsdagavond als een nachtkaars uit te gaan. Het liep al tegen middernacht. Sneu zat ik in het dorpscafé achter een doodgeslagen pilsje in mijn roze trui, pruik met donkere krulletjes en bril met zwaar montuur. Thuis, toen ik voor de spiegel 'verhip' mompelde, leek mijn Van Hanegem-pak veel leuker.
Verdomd als het niet waar is: ineens stapte Mario Balotelli binnen. Geen twijfel mogelijk, zijn haar in een hanenkam, een blik in de ogen alsof de kroeg van hem was en het stond op de rug van zijn Milanshirt: Balotelli.
Onder het bordje 'verboden te roken' kwam hij naast me zitten, pakte meteen een grote sigaar uit zijn zak en stak hem aan. Relaxed leunde hij achterover.
"Hey, Mario," zei ik iets te vrolijk. Ik wilde het ijs breken.
Zijn boze gangsterogen rolden dreigend naar mij.
"Who the hell are you?" 
"I am Wim vèn Heenegem," probeerde ik, "an old scool soccerplayer from Holland."
Het maakte weinig indruk. Hij boog naar voren en blies dikke rookslierten in mijn gezicht.
"Verdikkeme," lispelde ik. Ik bleef goed in mijn rol.
"What's going on, here?" wilde Balotelli weten. Ik praatte hem bij over carnaval. Over confetti en serpentines, het paard in de gang, een bloemetjesgordijn en de verkleedpartijen, en zo. Om ons heen zagen we een bont palet. Een piraat, de kok uit de Muppet Show, Sneeuwwitje, twee New Kids en een vent in een varkenspak. Aan de bar hing Henkie van de slager met zijn blozende appeltjeswangen. Hij was verkleed als Willem-Alexander. Zijn Argentijnse vriendin stond naast hem. Fraai blond en het decolleté koninklijk bedekt, maar het hele café wist dat haar tepelhoven spannend tegen de binnenkant van haar prinsessenjurk schuurden.
Balotelli zag het ook.
"I want her!" riep hij met de intonatie van de verwende vedette die altijd en overal zijn zin krijgt. Hij wees naar Maxima en doofde zijn sigaar. "In five minutes in my Jeep Cherokee, outside. Naked!"
"Maar dat is een prinses!" riep ik quasi-verontwaardigd, "ze wordt onze koningin over twee maanden!"
"No problem," counterde Balotelli met een knipoog, "she will be back in 15 minutes." 

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten