zaterdag 10 september 2011

Zweetdruppels

Het geluid van vallend water vanuit de doucheruimte vulde de kleedkamer. Terwijl O. en V. voldaan hun lichamen wasten na de behaalde overwinning, raapte ik mijn spullen bij elkaar tussen losgetrokken stukjes tape en neergekwakte wedstrijdshirts. De rest van het zesde bestelde een koel pilsje aan de bar. Door de lome zomerhitte was het warm in het lokaal, erg warm. Mijn blouse plakte aan mijn romp, elke beweging leidde tot nieuw vocht op mijn voorhoofd. Passief leunde ik achterover. Langzaam drong de dialoog vanonder de douche tot me door.
“…dat boek kun je gewoon lenen bij de bieb,” vertelde O. met dezelfde vanzelfsprekendheid waarmee hij in het veld hoge voorzetten wegkopte.
“Maar staan er ook plaatjes in dan?” wilde V. weten. Zijn interesse was gewekt.
“Ja, heel handig is dat. Die technieken zijn soms best ingewikkeld.”
Het bleef even stil. Door het openstaande raam hoorde ik het opwarmen van het achtste. Hun spits riep fel om de bal.
“We zijn heel rustig begonnen. Met de bijtkus.” Met een klik opende O. zijn shampooflesje.
“De bijtkus?” V. had geen idee.
“Ja, moet je op verschillende plekjes toepassen. Worden ze helemaal gek van.”
V. drukte nog eens op de doucheknop. Zijn wasbeurt was duidelijk nog niet ten einde.
“Via de grote poort, het liefdeswiel en de halve maan kom je bij het mengen van sesam en rijst. Maar het allerlekkerst vinden ze de Yoni-massage,” ging O. op docerende toon verder. Naast de wreeftrap en het doodleggen van de bal in de nek, beheerste hij blijkbaar nog meer technieken.
“Een beetje aaien en kneden, bedoel je?”
“Maar niet op de rug of zo, dat doe je dus dáár.” Graag had ik om het hoekje gezien welke plek van het lichaam O. aanwees, maar inmiddels had ik wel een idee.
“Als je de techniek juist toepast, worden ze als was in je handen. Het geheim zit hem in ….”
Al een paar minuten zat ik stil op het houten bankje. Ik bewoog geen vin, maar het zweet gutste in golven van mijn voorhoofd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten