vrijdag 27 januari 2012

Aandachtsziek

Scrabble verovert het land. Niet het kartonnen bord dat na de boerenkool met worst de lange winteravonden moet verdrijven. Nee, de telefoonvariant: Wordfeud. Het trekt diepe sporen in de samenleving. Het constructiewerk in de fabriek komt stil te liggen, op zoek naar een woord dat met een b begint en vergaderingen worden onderbroken, omdat de x van de voorzitter kans maakt op 3x letterwaarde.
De rage heeft ook de voetballerij bereikt. Tot mijn verrassing werd ik zaterdag telefonisch uitgedaagd vanuit de Grolsch Veste. Steve McClaren, de nieuwe trainer van FC Twente, wilde met mij een robbertje woordvechten. Die kan ik wel aan, dacht ik. Er ontstond een intensief duel.
Later op de avond zag ik McClaren in de samenvatting van Studio Sport. Toen de wedstrijd tegen RKC al begonnen was, liep hij in een lege spelerstunnel naar het speelveld. Een camera en talloze fototoestellen legden de laatkomer vast. De commentator vertelde dat de coach dit bij alle wedstrijden doet. Mijn vriendin weet wel raad met dergelijk aandachttrekkend gedrag.
"Waar slaat dat op? Wat een aansteller!”
Van onze hevige Wordfeud-uitwisseling had ze geen weet. Wist mijn vriendin veel dat Steve na de laatste tactische aanwijzingen aan de Tukkers nog nadacht over zijn laatste beurt. Op het moment dat de scheidsrechter voor aanvang floot, piepte mijn gsm: de Engelsman legde ‘media’. Met een triomfantelijke glimlach beende hij door de catacomben. Met mijn laatste letters (een g, een e, een i en een blanco) plaatste ik er 'geil' achteraan. Pas bij de dug-out drong mijn meesterzet tot hem door. De loser.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten